Pickadoll

Henrik med flera har haft jätteroligt åt mitt uttryck pickadoll om människors handeldsvapen. Men vad skall jag kalla det då?


Bilden är på vår vakt på centret, han har precis provskjutit med vapnet och det ringer fortfarande i mina öron.

Pickadollen på bilden kostar 30.000php vilket är lite under 5000SEK. Vem som helst som anser sig behöva den i tjänsten får köpa vapen, men handläggningstiden är 2 veckor och då skall du gå på en kurs där man lär sig vapenhatering och säkerhet. Jag frågade hur lång kursen var, och det kunde variera, allt från en timme och upåt.

Vapenlagarna här är... ja, vad skall jag säga? Dom känns väldigt liberala.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Asså... nog för att jag antar att det är jag som är den Henrik du nämner, eftersom jag har väldigt roligt åt att du använt det där uttrycket, även i fina tant-tidnings-intervjuer, så spelar det egentligen ingen roll eftersom du är där och gör så fantastiskt bra saker och jag är här, klagar halvhjärtat över vädret och rättar in mig i den svenska leden som på morgonen går till jobbet och på kvällen hem från jobbet...



Så jag tycker du ska skita i dumma kommentarer från verklighetsfrånkopplade muppar som du motvilligt måste träffa och se till att bli super powers Lou som du är när du är där du är och gör det du gör!



Så.... ROCK ON!



Vi ses när vi ses och med lite tur så hörs vi innan dess... Eller så.



Ha det!

2009-12-15 @ 00:49:14
Postat av: Lou

Darling, TACK för dina ord!!



Hoppas att vi ses för någon eller några, dock ej många eller massor av öl när jag kommer hem



Kram!

2009-12-15 @ 05:29:04
URL: http://apn.blogg.se/
Postat av: Björn

Pickadoll är ett avdramatiserande ord för ett "12"kalibers pumphagelgevär som slår upp hål stora som sopptallrikar i den som träffas. Eftersom dina läsare ändå inte vet något om vapen så tycker jag det är ett lämpligt ord som inte skräms:-).



På 70-talet arbetade jag ihop med filippinsk polis...det mesta är sej likt tydligen:-).

2009-12-15 @ 07:04:54
Postat av: Lou

Björn, du får det att låta så hemskt :-)



Vi håller oss till Pickadoll tycker jag

2009-12-16 @ 09:41:22
URL: http://apn.blogg.se/
Postat av: Fredrik

Pickadoll är ett bra ord. Fast den på bilden skulle jag nog kalla för bössa

2009-12-18 @ 19:21:45
Postat av: Lou

Ja, Bössa är nog bra när den är över 2dm lång!

Perfekt :)

2009-12-19 @ 16:54:17
URL: http://apn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0