helvetet på jorden...

Hon är kvart över ett på natten här nu och jag har idag varit och besökt helvetet på jorden. Det har varit mycket slitsamt både psykiskt och fysiskt men nu är jag tillbaka på centret. Förutom några rivsår och skrubbsår är jag helt oskadd. Idag har vi räddat 49 hundar ur ett illegalt slakteri i Baguio. Det var en mycket lyckad aktion och jag är glad för det! Det var jag, fyra kollegor från centret, en utredare/agent och fem poliser. Vi var ett bra team!

Dock känns det sjukt att ha sett dessa hundar, huller om buller, på varandra, blödandes, magra, med hårt ihopbundna nosar som bara väntade på att dö. Hur långt kan mänsklig grymhet sträcka sig??

Jag har tagit en massa bilder och det har mina kollegor här också. Även ett nyhetsteam var med och filmade så jag har varit med på Filippinsk TV idag. Men just nu är kameran utan batteri och jag utan energi så berättelsen kommer i morgon.

Vi fick med oss en katt också som ligger och gömmer sig under min säng, den skall vi operera i morgon bitti klockan sex så det blir nog inte jättemånga timmars sömn.

Skriver mer och publicerar bilder så fort jag hinner!

Kram alla där hemma och tack för ert stöd!

Kommentarer
Postat av: Marika Talus

Hej du är fantastisk som offrar tid och kraft för o hjälpa djuren.

2008-12-05 @ 19:09:12
Postat av: Karin

Jag beundrar dig verkligen som gör detta och har kraft och mod att se allt det hemska som du måste se för att kunna hjälpa. You rock girl!

2008-12-06 @ 12:01:24
Postat av: Lou

Tack båda två!

Stor kram

2008-12-06 @ 15:36:45
URL: http://apn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0