Vardag på Animal Kingdom Foundation

Hej!
Ett litet bildinlägg om vardagen här :-)

Genom denna vackra allé går hundpromenaderna. Här taget på morgonpromenaden med Amin

Lite bus med valparna hinns alltid med, dessa tre var i magen på en tik dom räddade för mindre än två månader sedan. Hon var högdräktig och valpade nästan omedelbart hon kom till centret. Jag har frågat men ej fått svar om dom äter valparna också... Det var tre dräktiga tikar i den lasten...

Här är mitt skrivbord. Hemma har jag en dator, två skärmar och en massa papper :-) Viss skillnad

En av dagens patienter. Ganska mycket tandsten, en sporre som vuxit sig för lång och vanlig check-up för att se att den inte tappat vikt eller är risig på något annat sätt.

Dessa är de patienter på uppvak som vi hade före lunch. Veterinär Donna ger vaccination. Tre timmar senare är alla vakna och ute igen :-)

En av de blygare klinikbesökarna. Denna lille vän ligger inne då han måste äta antibiotika så han får 2-3 prommisar varje dag. Han är rädd, men snäll! Det tog en halvtimme att gå 200 meter :D
Notera det skitsnygga halsbandet från Mälardalens Djurtillbehör i Mariefred!

Så här koncentrerad är jag när jag assisterar Doc Roland när han syr ihop en patient efter att ha opererat bort en liten svulst.

Manny och Shadow hånglar som vanligt :-) Förra året när jag var här tyckte Shadow inte nämnvärt om honom, nu är dom oskiljaktiga.

Fullt normalt sätt att transportera sig här :-) Sofforna skulle kläs om, så varför inte åka kungligt när man har chansen tyckte mina kollegor.

Det är en helt vanlig dag på Animal Kingdom Foundation!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0