Sagan om Titch 2, en hund med tur!

När man är på centret så älskar man alla hundar, och man känner med alla hundar, men några fastnar. Dom gör ett avtryck i hjärtat för resten av livet. En sådan hund är Titch 2, så jag vill berätta hans historia här.

I början på december förra året var jag ju med och räddade 49 torterade och traumatiserade hundar från ett illegalt slakteri i den Filippinska djungeln. Titch var en av dem, men jag minns honom inte från då, dock har jag hittat honom på ett fotografi jag har tagit.


Han ligger till höger i bild, och som så många andra hundar vi räddat så hade han gett upp. Han väntade på att dö. Men hans tid var inte kommen och han fick komma till centret.



På centret var han en av de aggressiva hundarna, en av dem som jag rekommenderades att vara försiktig med. Efter vad han varit med om, vem kan klandra honom? Men jag kunde inte det, han var alldeles för lik min gamla omplaceringsterrier, både till utseende och beteende. Så han fick äran att bära min hunds namn och blev Titch 2. Titch står för Tiny Bitch :-) Och det stämde på både honom och min gamla terrier.



Han var mager och hade liggsår. Hans nos hade ett stort blodigt sår efter att dom hade bundit ett nylonsnöre där så hårt att det skar in i köttet. Men trots detta så visste jag att det fanns en rädd men fin kille där inne, och jag gav mig inte. Många timmar, mycket envishet och en massa godis senare så lyckades jag få hans förtroende så att han kunde fångas in.



Här är han inne på kliniken, han har fått lugnande och skall strax sövas för att lappas ihop.



Här med Lynson, en fantastiskt duktig djurskötare några minuter innan vi opererade honom. Det är alltid svårt med hundar som varit med om så mycket som han har. Dom är svaga, undernärda, sjuka, stressade och rädda, men veterinärerna är fantastiska och har mycket erfarenhet!



Detta är en dryg vecka efter operationen, helt magiskt! Livet tillbaka i ögonen, såret läker så fint och han har vid denna tidpunkt lärt sig att tigga godis som om han vore en bortskämd familjehund. Öronen står helt plötsligt upp istället för att sloka! Så här såg han ut när jag lämnade honom :-) En glad kille som älskar nästan alla!

Rapporterna om Titch har fortsatt att komma. Han har lärt sig att älska livet på centret och njuter av varje minut!



Här med sin kompisar i skuggan, bredvid den lilla plaskdammen. Längst till vänster är Shadow, och i mitten tror jag att det är Princessa. Dom skall jag berätta om en annan gång!



Och här rullar han sig i gräset bara för att det är så mysigt! När han gör det så grymtar han som en liten gris :-) Min älskade Titch! Denna bild är ungefär ett halvår efter att han räddades och han är rehabiliterad nog att hitta en familj som kan få den ofattbart stora äran att älska denna fantastska kille

Det var sagan om Titch <3




Kommentarer
Postat av: Jeanette

Skillnaden i ögonen äe enormt stor och underbar att se! Du är så bra och duktig Lou, keep up the good work! Hur länge blir du kvar?

2009-12-22 @ 18:37:43
URL: http://honnettan.blogg.se/
Postat av: Lou

Tack!

Jag kommer hem på nyårsafton :-) Sent...

Kramar

2009-12-23 @ 04:13:57
URL: http://apn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej! Väldigt fina bilder på Hundarna! Är dom dina? Men jag undrar om jag kan få tillståd till att använda dom på Stallet.se?? En fråga bara?

2010-07-23 @ 21:22:19
Postat av: Lou

Hej Anonym!

Jag ser inga problem spontant men vill veta till vad och i vilket sammanhang. Maila mig på [email protected] eller ring på 070761 5640 så pratar vi om det!

Hälsningar Lou

2010-07-25 @ 22:14:26
URL: http://apn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0