Det händer grejer!! :-)

Hej!

I morgon lördag, klockan 05.00 lokal tid så kommer vi att ta vår stora lastbil, som är ombyggd till en mobil klinik och åka norrut. Vi kommer att vaccinera 300 hundar och kastrera 30 hundar och 20 katter. Kastreringarna är HELT sponsrade av Svenska pengar genom en grupp jag startade på FaceBook och genom att tjata på mina stackars vänner (och deras vänner etc.)!

Vi kommer också att erbjuda veterinärvård, hälsokontroller och utbildning till husdjursägare som inte har råd. Kan ni förstå? Jag grinar när jag tänker på det! MAGISKT!

Uppdatering kommer, men kanske inte i morgon då min arbetsdag ser ut att vara 05.00-20.00, så jag kommer nog vara så trött att ögonen går i kors.

Jag har ytterligare ett projekt här nere, insamlingen till byn Kalangitan. ( Läs mer om det här: http://www.facebook.com/inbox/readmessage.php?t=1181249292885&f=1&e=-12#/group.php?gid=172013247940 ) När jag kom hit fick jag strålande nyheter, och det är att en kyrka gått in och sponsrat den by jag tänkte sponsra, plus att dom klarade sig okej undan tyfonerna. Så jag har tagit mig friheten att säga ok till att sponsra en annan by istället:

Den heter Cananaoan och ligger i området Magalan Pampanga. Denna byn bebos precis som Kalangitan av Aeter, Filippinernas urinvånare, och dom har ingenting... Inte ens rent vatten. Så ungefär 1/3 kommer att gå till vattenreningstabletter och 2/3 till mat.

Dom drabbades också svårt av Tyfonen, så jag skulle önska att jag fick ihop mer pengar så att jag kunde hjälpa dem att bygga upp delar av byn igen... Men det får bli ett framtida projekt!

Jag fick frågan varför jag väljer att sponsra just Aeterna. Det är för att dom särbehandlas på ett fruktansvärt vedervärdigt sätt här. Ingen anställer dem, inga politiker eller organisationer stödjer dem och man vill helst inte ens berätta att dom finns. Att vara Aet betyder att du börjar på minus 20 i detta landet.

Eftersom jag åker till dem först 20e finns det fortfarande möjlighet att sponsra. För vartenda krona jag får in från nu går till vattenreningstabletter till barnfamiljerna!

Om ni vill sponsra hundarna går det självklart bra också, det finns ALLTID hundar som behöver vaccineras, kastreras etc. Men för att jag skall hinna få pengarna innan jag åker hem så behöver jag att ni sätter in det på Kalangitan-kontot och mailar mig vad ni vill att det skall gå till!

Självklart går det att sätta in på APN's konto och då kommer AKF, vår sammarbetspartner att förvalta pengarna.

Om ni har några som helst frågor eller funderingar, tveka inte att kontakta mig!

Kramar i massor från ett varmt Filippinerna!


En bild på en av mina "Sponsorfamiljer"


ps:
Hur gör man då för att donera pengar?

För att donera till hundarna, sätt in summan på Animal Protection Networks Bankgironr 5829-8373 eller Postgironr 262249-6. Märk insamlingen Filippinerna om du vill att det skall gå hit. Annars kommer det att fördelas på alla våra projekt. Inte en krona stannar i Sverige och ALLT kommer fram!!

För att donera till aeterna i byn Cananaoan in Magaln Pampanga, mat, skolavgifter och vaccinationer. Sätt in summan på SEB, Clearing: 5267 Kontonummer: 34 684 39. Märk insamlingen med ditt namn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0