Inte bara hundar

Idag på eftermiddagen åkte vi över till en familj som adopterat från Animal Kingdom Fondation och som också hade det sötaste lilla lammet (se bild) som hade diarré och därför var mager och uttorkad. Den fick antibiotika och vitaminer av Doc Jan och Doc Roland så jag hoppas att den piggar på sig.


(Litet lamm)

Familjen hade hundar, katter, höns och getter. Samtliga mycket bortskämda och välnärda... Jag ville att dom skulle adoptera Lilly the Cat men dom tyckte att det räckte med de 14 djuren dom hade. Jag skall se om dom går att övertyga dock... ;-)


(Litet lamm får spruta och gråter hjärtskärande efter sin mamma)

I morgon kommer Doc Roland att åka till en annan klinik där han jobbar på sina lediga dagar så det kommer bara att vara jag och Doc Jan. Vi kommer att fokusera på att shamponera, klippa klor, ta tandsten och rensa öron på så många hundar som möjligt så vi kommer att vara upptagna kan jag gissa!

Doc Jan är ganska ny här på centret och har tagit över rollen som veterinär efter doc Ellen. Jan (som heter så för att hon är född i januari :-)) har varit här i en månad ungefär och anpassar sig väldigt bra. Men det är uppenbart att utbildningen till veterinär här inte är som den hemma... man får inte glömma att det är ett U-land. Jag berättar mer om det senare

Nu är det läggdags här på Filippinerna, God natt och sov gott!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Good to see you made it down well - and that you're already busy :-)

2008-12-04 @ 00:20:15
Postat av: Milla Bokemar

Hej vännen !



Kan inte med ord beskriva hur glad jag är att du är på plats.

Vet att du med din kärlek och energi kommer att uträtta storverk även denna gång.

Skulle velat vara med och upplevt din och Amins återförening =)

Hälsa alla från mig med stora kramar.

Kramar och kärlek // Milla

2008-12-04 @ 14:21:37
Postat av: Lou

Thomas! Thank you! =)



Milla Alla här saknar dig så mycket och frågar om dig hela tiden. Dom vill så gärna att du kommer hit igen.



Amin är min skugga och följer mig vart jag än går, han är verkligen underbar!



Kramar och kärlek från mig och hela AKF

2008-12-04 @ 16:08:29
URL: http://apn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0