Dagen före julafton :-)

Dagen före julafton och jag har ingen som helst julstämning över huvud taget :-) Men det gör inte så mycket! Gick en vända här på centret och förundrades hur allt kan vända från tragedi till harmoni så snabbt, och sedan tillbaka igen.

På centret kastreras och steriliseras alla hundar, men några är dräktiga när dom kommer in och så var det med tiken som födde valpar min första natt här. Jag har för övrigt döpt henne till Lulle efter min egen mamma :-D Nu är valparna tre veckor, ögonen är öppna och dom ser ut som en korsning mellan marsvin och griskultingar. Så galet söta och busiga och nyfikna.









Och den vita hunden som hade sår runt hela nosen efter hundhandlarnas "munkorg", den som jag skrev om för ett par dagar sedan. Hon kallas numera för prinsessan och mår precis som en prinsessa. Hon är rätt svår att fotografera för hon försöker konstant hoppa upp och slicka mig i ansiktet :-) Hennes läkning, både fysiskt och mentalt är helt sanslös!



Tänk om vi människor kunde läka så här snabbt! Helt otroligt!

Kommentarer
Postat av: Arne

Fina små griskulltingar:-) Vilken tur dem har som föddes i er omsorg och inte i den inhemska machete ligan.

Tack för det underbart fina jobbet ni gör och en riktigt god jul på er. Självklart har jag redan donerat pengar till er och uppmanar alla andra som "bara är inne och läser" att göra detsamma.

Köp inte den där billiga julklappen du har tänkt köpa, ge i stället livet som present till en hund.



Varma hälsningar



2008-12-23 @ 12:43:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0