Äntligen framme!

Resan tog omkring 30 timmar dörr till dörr, och i natt, 03.30 lokal tid körde vi in genom portarna!

Att träffa hundarna igen var helt magiskt!! Shadow slängde sig på mina fötter direkt, Amin höll på att klättra över staketet från sin kennel och Princessa sjöng för mig. Man blir tårögd att dom minns en omedelbart när man varit frånvarande över ett år. Amin och jag stod och bara kramades i tio minuter, ingen av oss ville riktigt släppa. Min vackra vackra Amin! Våra Kennelmates hade aldrig sett liknande förut och fnissade gott åt hur knäpp jag är! :-)

Vi hade möte med hela personalstyrkan idag och det var många nya ansikten. Dom har haft omorganisation, så det är faktiskt bara tre kvar av dem som jobbade här för ett och ett halvt år sedan när jag åkte sist. Men vilket gäng!! Alla känns helt toppen!

Som den goda gäst jag är hade jag med mig gåvor till personalen och på bilden poserar dom stolt i våra T-shirts. Dom kommer att bära dem när vi är ute och vaccinerar i byarna, vilken reklam!!
staff
Översta raden: Ate Nora - Housekeeper, Vincent - Säkerhetsvakt, Allan - driver and kennelmate, Edward - Kennelmate, Doc Donna - Veterinär, Greg - Center Manager, Doc Roland - Chefsveterinär.
Nedre raden, vänster till höger: Jessie - alltiallo (slutar vid månadsskiftet), Rommel - Janitor och mekaniker, Lito (Tolitz) - Kennelmate, Mang Jo - Kennelmate och Janitor
Ej inrättade i ledet: Manny - kelgris & Snow - godisgris

Ej närvarande är den andra säkerhetsvakten, Anthony.

Angående säkerhetsvakterna. Centret är inhägnat av en hög mur och porten bevakas alltid av beväpnade vakter. Det är två vakter som jobbar i skift. Det kan kännas överdrivet, men det är inte alla som samtycker med vad Animal Kingdom Foundation gör. Säkerheten går först, och det känns tryggt!

Förutom T-shirts till personalen hade jag också med koppel, halsband, mediciner, vitaminer, tandkräm, schampo och blodstopp med mera.

Detta har enormt generöst donerats till hundarna från Mälardalens Djurtillbehör i Mariefred och Arken Zoo i Solna. Handla där!!!

Vi har gått igenom schemat för de närmsta 5 veckorna och det är fullt upp, både på och utanför centret! :-) Jag kommer hålla er underrättade om var jag är och vad jag gör. Men nu är det fika med personalen och sedan försöka knoppa. Lång dag i morgon och min kropp har inte riktigt förstått att jag bytt tidzon!

Hälsningar Lou och alla vovvarna

Kommentarer
Postat av: Prinessan Ellinåra

Heeej Lousan!



Kul att du kom fram till slut. Gick resan bra? Drygt i Peking?



Du är GRYM!



Puss!

2011-04-19 @ 14:19:43
Postat av: malin

Skönt att du är framme va rädd om dig!!

Du är fantastisk

kramisM Malin :)

2011-04-19 @ 19:53:19
Postat av: Lou

Tack båda!! <3

2011-04-30 @ 11:37:57
URL: http://apn.blogg.se/
Postat av: Therese Wegstedt

Hej! vad kul dina poster är. lär definitivt läsa dina inlägg lite mer. (: Ha en bra helg =P

2011-06-27 @ 14:36:07
URL: http://jade.se/reseguide
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag till 100% gillar din sida. Tyvärr verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar vad jag gör för fel. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2011-07-19 @ 02:59:05
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0