Grymhet/Godhet

En av de sakerna som är svårast att greppa med en sådan här resa är att man ena sekunden slås av hur onda människor är. Hur kan man medvetet utsätta en annan levande varelse för sådan obeskrivbar grymhet? Och nästa sekund så möts man av en sådan vacker kärleksfull godhet. Modiga människor som riskerar allt för att göra skillnad.

Det går helt enkelt inte att generalisera, inget är svart eller vitt.

image51

Denna dräktiga tik födde två valpar på väg till slakteriet. AKF kom fram för sent och alla tre avled.

image52

En räddad hund ligger i skuggan och vilar sig på Rescue Center. Såren har blivit till ärr, pälsen är tjock igen och den har långsamt börjat få tillbaka tron på människan. Denna hund hade tur och möts av kärlek från alla som jobbar på centret varje dag

Kommentarer
Postat av: åkermanskan

Tänkte bara önska en trevlig fortsatt helg! :)

2008-01-27 @ 12:47:49
URL: http://emotionsrundeep.blogg.se
Postat av: satu

Jag vet inte vad jag ska säga...vill bara att ni ska veta att vi följer er och stöttar er härifrån..det finns inte ord att kunna beskriva min beundran för er.Otroligt modigt av er att gå på slaktmarknaden *ryser*.Skickar här lite styrke-änglar till er så att ni orkar!KRAM på er!

2008-01-27 @ 15:04:52
Postat av: Lollo

åkermanskan: Tack! Och detsamma =)

Satu: Tack snälla, betyder massor. Änglarna behövs om möjligt ännu mer nu när vi är hemma och bearbeta allt. Kram

2008-01-27 @ 20:46:20
URL: http://apn.blogg.se
Postat av: Veronica

Sitter med tårar i ögonen och vet inte om jag ska le eller gråta. Du har så rätt. Ena sekunden är vi människor så vackra, starka och kloka. Andra sekunden så är vi dekadenta, fega och fullkomligt obegripliga.

Tack för att ni gör det ni gör tjejer!

2008-01-28 @ 01:10:29
Postat av: Lollo

Veronica: Tack för att du läser!

2008-01-28 @ 05:41:55
URL: http://apn.blogg.se
Postat av: Karin

Jag gråter, detta är gräsligt. Jag antar att ni alla är vegetarianer, som jag, eftersom grisar och kor även i Sverige går igenom detta varje dag...Eller är det bara hundar sympatierna räcker till för? Det skulle ju vara lite paradoxalt isf!
F...n, jag fattar inte hur människor kan vara så grymma...

2008-01-28 @ 12:36:02
Postat av: Anna Almberg

Hej Karin, jag håller med, all slakt är lika illa. Hundar och katter är inte värda mer än kor, grisar eller minkar. Jag är själv vegetarian. APN har valt att fokusera på ett område, katter och hundar i Asien (samt gallbjörnar) för att kunna göra reell skillnad någon stans. Och det vågar vi säga att vi gör för dessa djur som torteras och slaktas. Vi är glada att det finns andra föreningar som jobbar för andra djur, som slaktas och plågas på andra sätt, både i Sverige och i övriga världen. Jag är medlem i bla Djurens Rätt. Hälsningar, Anna Almberg, ordförande, Animal Protection Network

2008-01-28 @ 12:58:52
URL: http://www.animalprotection.se
Postat av: Karin

Jag tycker att det ni gör är fantastiskt. Det bara slog mig att många anser att det är gräsligt och upprörande enbart för att det är hundar, som vi i vår kultur har som husdjur. Jag har själv hund som jag älskar mest av allt. Jag har svårt att acceptera att man reagerar så hårt på just marknaden med hundar när man samtidigt mumsar i sig en korv, som är gjort på en gris som transporterats och slaktats på liknande sätt. Tror inte att människorna som slaktar kor och grisar är "bättre" människor än de som slaktar hundar. Självklart respekterar jag att folk väljer att äta kött, men kom gärna ihåg att det
principiellt är samma sak som hund..Djur som dödas mao. Det verkar som att ni verkligen gör en skillnad, att djur får möjligheten till ett gott liv. Underbart tycker jag, vare sig det är en ko, gris, hund, katt el. ngt annat djur!:-)

2008-01-28 @ 17:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0