Vaccinationsprogram sponsrade av AKF

AKF gör så mycket även utanför centret. Bland annat vaccinationsprogram för hundar och katter i områden där folk inte har råd att vaccinera sina egna hundar. Och detta gjorde vi häromdagen!

På morgonen laddade vi bilen med 200 doser av vaccin, inklusive rabiesvaccin och sedan åkte vi till universitetet och hämtade upp 10 stycken veterinärstudenter och sedan åkte vi till en by som heter Santa Lucia. Vi var på två platser och jag har aldrig sett så många hundvalpar i hela mitt liv! Det var som världens största hundträff :-)

Alla som bodde där älskade sina djur men kunskapen är ibland bristfällig och dom fick inte bara vaccin, utan kostråd, tips om hur man skall hantera en hund och annan kunskap. Alla ungar i området kom också och så många var så tacksamma! Att vi dessutom passar på att utbilda veterinärstudenterna här i hur man kan hjälpa känns också bra! Och de alla såg upp till doc Roland som deras mentor.

Det känns så bra att kunna hjälpa till och jag är glad och tacksam att jag fick uppleva detta.


Jag och Doc Roland med några galet söta valpar


Två av veterinärstudenterna


Vår tillfälliga klinik


Om hunden inte ser sprutan är det lugnt så han gömmer sig i mammas knä =)


Här tipsar jag om att denna hund behöver lägga på hullet lite. Jag fick givetvis tolkhjälp. Dom här pratar nämligen inte ens Tagalog (Filippino) utan bara sin egen dialekt.


Doc Roland och en student vaccinerar vovve


Fullt ös hela dagen!


Så många ulliga och gulliga valpar :) Himmelriket!


Doc Roland var kraftigt upptagen och fick verkligen slita den här dagen


Och folk kom från när och fjärran med sina vovvar. Här i en innovativ resebur


Ytterligare några patienter


Jag och en flicka som kom in med sin kattunge


Varje hund får ett eget vaccinationskort och journal så det blev mycket pappersarbete också


Varför dessa bilder är felvända vet jag inte.... Går helt enkelt inte att få dem rätt *mutter*


Så kom en katt som såg precis ut som Mistie där hemma! Klart man blev kär!!


Två nöjda kunder med sin kattunge


En stolt husse med sin vovve


Ytterligare hundar


Och här är vi, hela gänget efter en låååång dags arbete. Vi är utmattade men glada och stolta!
Vilket gäng!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna Almberg

Vilka underbara bilder Lou. Jag förstår verkligen att du inte är sugen på att resa hem. Hoppas det gick bra med uppmötningen av Pontus och allt.



Hälsa alla på AKF och alla hundar, katter och andra djur.



Kramar Anna Almberg

2008-12-27 @ 12:40:38
URL: http://www.animalprotection.se
Postat av: Carola

Har läst din blogg ett tag och beundrar dig för det du gör så långt hemifrån!

Hoppas du får chans att åka igen och göra nytta för djuren där.

Kommer att följa bloggen även i fortsättningen.

Mvh Carola

2008-12-30 @ 18:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0