Laggig anslutning, kvävande hetta och helt underbart!

Hej!

Nätanslutningen jag har är fruktansvärt laggande så de gånger jag lyckas stanna uppkopplad mer än en minut åt gången är ovanliga. Att ladda upp bilder är heller inget som görs i en handvändning. Men jag skall se vad vi kan hitta på för att lösa detta!

Framme vid centret sedan igårkväll vid midnatt ungefär. Idag har jag hämtat upp "min" underbara katt Lilly till lägenheten och hon kände igen mig direkt! Hon är ungefär halva storleken mot klumpen Mistie som jag bor med hemma i Sverige men minst lika söt. En jävel på att fånga Kackerlackor är hon också så jag är glad att hon bor med mig!

(Jag och Lilly - den stora kackerlacksdräparen)



Hunden som fäste mig så intensivt vid förra gången jag var här, Amin, kände igen mig direkt och blev så glad att han nästan kissade på sig när jag hämtade honom. Det var ett kärt återseende! Är han inte vacker?


(Amin)

Jag är väldigt jetlaggad och seg, det var inte direkt så att man hoppade upp ur sängen när väckarklockan ringde efter 5 timmars sömn men det ger mycket energi att vara här också! Nu är hon strax två på eftermiddagen här på Filippinerna och snart 07.00 där hemma.

Idag har vi hunnit med att kastrera en tik som heter Ida och passade på att ge henne en make-over samtidigt. Så från att ha varit en ruggig raggsocka med superlånga klor, 5 bruna tänder man inte såg för all tandsten, öron så smutsiga att hon måste ha varit närapå döv så är hon en ren ulltuss  som luktar sommarblomster med 5 rena tänder i munnen istället :)


(Doc Jan & Doc Roland kastrerar tiken Ida)

Det finns en dräktig tik här på centret som kom i samma "lass" som Ida förra veckan... eller dräktig och dräktig. I natt kom 5 stycken små valpar! Nu vilar mamma och barnen ut och mår under omständigheterna bra!

Både den dräktiga tiken och Ida kommer från Baguio där de räddades för att hindra dem från att landa på middagsbordet.

Nu skall jag återgå till arbetet, skriver mer sedan!

Kram alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0