En vardag även här!

Att jobba här på centret är fantastiskt, att se hundar gå från magra, skadade, rädda fyllda av smärta och dödsångest till att vinna deras förtroende, vara med när dom inser att vi ger dem godis, kärlek och kel istället för mer lidande! Det är allt igenom vackert att uppleva


Här är Ronald med en hund som för första gången vågar sig fram till en människa och får kel och klappar. Alla som jobbar här är helt fantastiska med hundarna, dom läser dem och får deras förtroende så snabbt och tryggt. Jag har mycket att lära!



Lynson med den lilla hunden jag döpt till Titch för att han är så vansinnigt lik min gamla Terrier med det namnet. Titch bet alla som försökte komma nära i början, nu har han blivit mästare på att tigga kel och godis!


Att vara med när dom krypande vågar sig fram för att få en klapp, att se hur deras sår läker efter att man har spenderat timmar med att lappa ihop dem på kliniken.


Så här ser en hund ut efter hundhandlarnas munkorgar

Och här är samma hund efter att vi har lappat ihop den

Doc Jan lappar ihop hund, Lynson busar som vanligt och jag ser ut som en nollställd fågelholk! Alla här möter dagarna med massor av kärlek och humor vilket gör detta till ett mycket angenämt ställe att vara på!

Självklart är det psykiskt påfrestande, men det ger så mycket, och jag är bland vänner! Dom lyssnar alltid när jag behöver prata, ger stöd och råd och torkar mina tårar.


Jag och Ronald framför lastbilen som vi hämtade de 49 hundarna i. Han är inte bara livvakt, chaufför och hundskötare, han är en fantastisk vän också

Men stödet jag får av er där hemma, det är helt överväldigande! Kommentarer här på bloggen, på Facebook, via mail... Jag blir rörd till tårar! Att få alla de peppande orden och höra från er att jag gör skillnad. Jag suger åt mig som en svamp! Era ord får mig att växa som människa! Tack alla underbara som tar er tid att skriva en rad, det gör att man orkar fortsätta!

Kommentarer
Postat av: Malin

Jag är in o läser men kommenterar inte alltid...



Men jag tänker på dig o det jobb du gör. Kramis

2008-12-20 @ 20:57:58
URL: http://ricko.blogg.se/
Postat av: Lou

Tack vännen! Kram

2008-12-21 @ 01:38:36
URL: http://apn.blogg.se/
Postat av: Katarina Bengtsdotter

Önskar dig och dina vänner en riktigt god jul och ett gott nytt år. Massor av kärleksfulla klappar till hundarna.

2008-12-21 @ 22:54:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0